סלע קיומנו - תערוכת יחיד לגוני חרל״פ

אוצר: רועי מעין

גלריה פריסקופ, בן יהודה  176 תל-אביב

שעות הפתיחה: ב׳-ה׳ 20:00-17:00, ו-ש 13:00-11:00

 ביום שישי  ה-23.6 נשיק את התערוכה בארוע חגיגי החל מ-11:00

וב- 13:00 נערוך שיחה על גני זן, גוגל, וסלעי קיומנו

 

 

בגני הזן היפנים, הנקראים גם ״גנים יבשים״, איי סלעים שקועים באדמה דורות רבים, וסביבם אדוות חצץ המגורפות מידי יום. אלו הם מקומות להתבוננות, השתהות, מדיטציה.

 

אמני הבונסקי יצאו למסעות ממושכים לחוף הים, להרים ולנהרות, בחיפוש אחר סלעים שהרוח והמים פיסלו בהם קווי מתאר עזים ולא סימטריים. בשבילם,סלע אינו דומם. הוא חומר חי, יצור משתנה וקונקרטי, התגבשות של אישיות חד-פעמית.

החצץ הזורם בין הסלעים הוא רקע ועיקר, פעולה, התכוונות, השתנות תמידית, ריקות ופאטרן. מינימליזם קדום, דיוק שנובע מהתבוננות ממושכת, התמסרות לחומר.

גן זן עוסק קודם כל ברגע הזה בדיוק, פה.

 

"סלע קיומנו" הוא מיצב המבקש לשתול את גני האבן היפנים באדמה הישראלית. בעוד סלעי זן אינם מייצגים דבר זולת עצמם, סלע עברי נועד קודם כל לנו ולקיומנו, הוא נושא משקל סימבולי עודף. החיפוש אחריו בגוגל פיסל קווי מתאר עזים ולא-סימטריים בעולם. כך קרה שחמש התוצאות המובילות לצירוף ״סלע קיומנו״ נמזגו מחדש, התמצקו לאובייקטים, נולדו בגלגול נוסף בגלריה. החצץ סביבם יצוק גומי, בתבניות של שכפול ומודולריות. תנופת הבנייה וארעיות הקיום נמזגו לפתרון בר-אריזה.

 

סלעי המילון התגבשו בסטודיו במשך שנים ארוכות; שכבות של שאריות מעבודות קודמות, מיציקות אחרות, נזילות גומי וזמן; סלע הבמבה פרץ מהחומר, מותיר אחריו פירורים רעילים; ונוס מברכת רם נחשבת לפסל העתיק בעולם. במיצב היא הוגדלה לממדים אנושיים, מעוררת מחדש את האניגמה הטורדת את החוקרים - האם היא סלע או עבודת אמנות?; החיפוש אחר ״סלע קיומנו״ מוביל בהכרח לשדה הפוליטי השתלטן. ממקומו של סלע זה בגן מוקרן על הקיר המתפתל שידור חי ממצלמות הכותל: הדימוי הוא האובייקט היחיד שניתן לגעת בו; בגבולו של הגן, בחצר הגלריה, ניצב שובר הגלים הצבאי, אליו וממנו זורם נהר הגומי.

 

 

Please reload

קטגוריות

Please reload

ארכיון חודשי

Please reload

תגיות