top of page

יהודית אנגלרד

אוקטובר-נובמבר 2023



חטיפה // שמן על בד // 120x70

כשציירתי את הציור הזה הרגשתי משהו שלא הכרתי בחיי, אלימות ושנאה שלא ניתן לתאר במילים – שאף בן אדם לא יכול להתמודד איתו. הרגשתי זעקות של אנשים וכאב, ואת הרגשות של האנשים שהיו צריכים להתמודד עם דברים אלו לבד. צעקתם הייתה לבד.


 


הילדה שהלכה לאיבוד (אמלי הנד) // שמן על בד // 70x90

הציור הזה מספר את הסיפור של אמלי הנד – הילדה שנחטפה וראש ממשלת אירלנד אמר שהלכה לאיבוד וחזרה (לאחר שהחזירו אותה משבי חמאס) הרגשתי בלבול וכאב כשציירתי את יצירה מפני שללכת לאיבוד זו טעות של ילד ולהילקח בשבי ולהיחטף זה ממש לא דומה וזה כאב אחר.


 


שבעה באוקטובר // שמן על בד // 80x60

כך ראיתי ודמיינתי את היום הזה. השבעה באוקטובר. יום שחור – בציור מצוייר מחבל – עם עיניים בולטות משנאה ופרצוף מעוות בצורה חייתית. כך דמיינתי את הבן אדם הזה שפגע באנשים בביתהם.


 

איבוד עצירה וחיפוש // שמן על בד // 90x70

שם היצירה נובע מפני שאנשים היו נעדרים – ולא נמצאו, היו אבודים. עצרו אותם גם מלברוח. משפחותיהם חיפשו אותם לאחר שהבינו שהם לא נמצאים.


 

שוק // שמן על בד // 60x40

שוק – עם השוק של השבעה באוקטובר היה בלתי אפשרי להתמודד.

רגשות כמו הלם, פחד, כעס, עצב, והעתיד הלא נודע שממנו חוששות נשים רבות.


 

חטיפה // שמן על בד // 90x70

כל הזמן האמירה של העם, להחזיר את החטופים חוזרת על עצמה – וזה הדבר הכי חשוב. אנחנו חייבים להחזיר את החטופים בכל מחיר וזוהי המטרה בה אנחנו צריכים להתרכז. זו הזעקה של כולם וזה מה שיכול לשמח עם שלם.


 


ברוך שפינוזה הפילוסוף הגה את המשפט אחריות זה אישיות. היה מחדל בישראל – במערכת הביטחון, ובכל המערכות. אני מאמינה באחריות שבן אדם לוקח על עצמו וחושבת שכל אחד צריך לקחת אחריות על מעשים שקרו בשבעה באוקטובר ועל מעשיו ולחשוב איך אפשר להשתפר ולעשות חשיבה עצמית ותיקון לאחר חוויה כה מטלטלת. בעבודה זו מצויירות נעליים הפוכות אחת מהשניה בכיוון, זה מראה את אי הוודאות שהיה ושלא מתנהלים נכון במצב כזה. אנשים לא ידעו מי הם ומה הם והם לא היו מחוברים לעצמם.

bottom of page